۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۱۰۱۵۶۱
در دی ماه ١٤٠٢ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان­‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به ٨٠٦١٠٧ و ٧٧٠٤١٧ هزار ریال رسیده است.
کد خبر: ۳۶۰۶۹

مسکن در تهران ارزان شد| کاهش 11 درصدی قیمت آپارتمان‌های مسکون نسبت به سال قبل

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مرکز آمار ایران در گزارشی آمار تورم نقطه به نقطه را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که در دی ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٤٦,٥ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٥٧.٥ درصد) ١١ واحد درصد کاهش داشته است.

نشانه پایان رکود خسته کننده بورس و پیش بینی پایداری شاخص در خط حمایت

کاهش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در دی ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٤٦,٥ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٥٧.٥ درصد) ١١ واحد درصد کاهش داشته است.

نشانه پایان رکود خسته کننده بورس و پیش بینی پایداری شاخص در خط حمایت

کاهش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است. نرخ تورم سالانه دی ماه ١٤٠٢ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٨٢,٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨٥.٧ درصد)، ٢.٩ واحد درصد کاهش داشته است.

 

متوسط قیمت آپارتمان­‌های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه

در دی ماه ١٤٠٢ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان­‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به ٨٠٦١٠٧ و ٧٧٠٤١٧ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ١٦٦٣٩٢٨ هزار ریال بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ٤٢٣٤٩٢ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌­اند.

نشانه پایان رکود خسته کننده بورس و پیش بینی پایداری شاخص در خط حمایت

 

برچسب ها: مسکن #تورم مرکز آمار ایران بخش مسکن #وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار